خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/06 - 08:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه :

رشد ۸ درصدی اقتصاد از اهداف برنامه‌ هفتم توسعه است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اقتصاد  محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: تلاش در جهت افزایش بهره برداری و پایداری منابع دولت در کنار تمرکز بر روی ظرفیت‌های جدید اقتصادی با هدف دستیابی به رشد ۸ درصد اقتصاد فرصتی است تا سازمان برنامه و بودجه ناترازی ها ، رکود اقتصادی و چالش‌های اقتصادی گذشته را جبران کند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون تلفیق در خصوص برنامه هفتم توسعه در عصر روز (دوشنبه؛ 5 تیر ماه) گفت: داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در دفاع از کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه، در صحن کمیسیون تلفیق حضور یافته و مهمات این برنامه را بررسی کردند  .



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه طی توضیحاتی یادآور شد که تدوین برنامه هفتم توسعه باید به سمت ساختار سازی جدید و احکام بودجه‌ای حرکت کند و با توجه به اصلاح ساختارها و روش‌ها در راستای هدف گذاری مشخص، تعیین فصلی از اهداف کوتاه و بلند مدت احکام  برنامه هفتم توسعه تدوین شود.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه براساس چشم انداز اقتصادی تعریف شده است، تاکید کرد: محورهای اقتصادی از اهداف اصلی برنامه هفتم توسعه است و تلاش می‌شود براساس چالش‌های اقتصادی که طی یک دهه گذشته کشور با آن روبرو بوده، با هدف‌گذاری ۸ درصدی رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه به جبران عقب ماندگی مستمر گذشته دست پیدا کنیم.



راستینه اظهار داشت: تلاش در جهت افزایش بهره برداری و پایداری منابع دولت در کنار تمرکز بر روی ظرفیت‌های جدید اقتصادی با هدف دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد فرصتی است تا سازمان برنامه و بودجه ناترازی‌ها و رکود و چالش‌های اقتصادی گذشته را جبران کند.



عضو کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه در ادامه تاکید کرد: به دنبال گزارش رییس سازمان برنامه و بودجه، اعضای منتخب هر کمیسیون تخصصی به نمایندگی کمیسیون متبوع خود دغدغه‌های برنامه هفتم را بیان کردند، عدم وجود نگاه کلان محور در برنامه هفتم توسعه، تقویت نگاه‌های بخشی و عدم توجه به نگاه مسئله محوری و از همه مهمتر ضعف بخش فرهنگی برنامه هفتم توسعه مورد توجه نمایندگان بود.











راستینه


راستینه تاکید کرد: نمایندگان انتظار دارند لایحه برنامه هفتم توسعه منسجم و با اهداف دقیق، مشخص و در جهت حل مسائل کشور تدوین شود، این برنامه بیش از اینکه اقتصاد محور باشد باید مسئله محور باشد، برخی از  مباحث اقتصادی به موضوعات فرهنگی مربوط است و نگاه کلان به برنامه می‌تواند مسائل جامعه را جهت دهد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش برای عملیاتی شدن برنامه هفتم و ورود تمام دستگاه‌ها در جهت اجرایی شدن آن و ارتقاء بهره وری،‌ رشد اقتصادی فصل بندی برنامه هفتم توسعه براساس سیاست‌های کلان از مباحثی بود که اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم بر روی آن  تاکید داشتند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 364090
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار